Hoppa till sidans innehåll

Inkludering av underrepresenterade grupper


Hur görs ansökan?

Ansökan görs via ett formulär i Idrottsmedelsmodulen som finns på föreningens sida i IdrottOnline. En medlem med inloggningsuppgifter kan fylla i ansökan, men endast ordförande, kassör eller idrottslyftsansvarig kan skicka in den. Därför måste dessa tre personer vara registrerade i systemet med respektive roll.

Ansökningsperioden för Utbildade barn- och ungdomsledare har startat och sträcker sig fram till 15 oktober 2021.

Är ni intresserade av att gå en tränarutbildning inom Svenska Skyttesportförbundet regi, går det bra att söka medel från och med idag. Alla ansökningar görs via IdrottOnline under fliken Idrottsmedel.

Ni kan läsa mer om Skyttesportförbundets utbildningar genom att klicka här.

SISU:s utbildningar hittar ni information om här.

 

Vad ska ansökan innehålla?

I ansökan beskriver ni projektet, vad bidraget ska användas till samt vad ni förväntar er av projektet. 


Vilka bestämmelser finns det?

  • Allt arbete ska utgå från ett jämlikhetsperspektiv och genomsyras av riktlinjerna i Idrotten Vill och barnrättskonventionen. Vill ni läsa mer om detta hittar ni informationen genom att klicka här.
  • Ni kan söka för 1 eller 2 årigt projekt.
  • Föreningen ska ha betalt årsavgift till SvSF och distriktet.
  • Ansökan måste göras i Idrottslyftsmodulen i IdrottOnline.
  • Återrapportering av projektet måste ske och den ska göras i IdrottOnline.
  • Föreningen måste redovisa LOK-stöd som påvisar utökad aktivitet under eller som en följd av projektet.
  • Föreningen måste skriva om projektet i föreningens verksamhetsberättelse.
  • Föreningen kan bli återbetalningsskyldig om: projektet inte genomförs enligt plan, kvitton eller annan ekonomisk redovisning inte lämnas in eller återrapporteringen inte genomförs.
  • Tidigare projekt måste vara redovisade för att föreningen ska kunna få ett nytt bidrag.

 

Vad händer om projektet beviljas medel?

  • Bidrag avseende utbildning kan betals ut när föreningen skickat in en registering/anmälan till utbildning eller en faktura. Bidraget kan alltså betalas ut innan själva utbildningen.
  • Bidrag betalas ut till det föreningskonto som står angivet i IdrottOnline och kan aldrig överstiga de faktiska kostnaderna för projektet.
  • Efter avslutat projekt avrapporteras det med en ekonomisk redovisning innehållande faktura med bifogat kontoutdrag på utbetalningen eller kvitto.
  • En skriftlig återrapport görs i IdrottOnline efter projektets slut, dock senast den 31 december 2020 eller 31 december 2020. 2 åriga projekt kommer att delrapporteras i slutet på 2020.

Vill ni ha hjälp med er ansökan eller har ni andra frågor?

Ring då till SvSF:s föreningsutveklare Alexander Carlsson på 08-699 63 75 eller maila på This is a mailto link.

 

Uppdaterad: 23 MAR 2020 13:15 Skribent: Erika Öhrling
E-post: This is a mailto link

Gevärssektionen

Lerduvesektionen

Pistolsektionen

Viltmålssektionen

TRÄNINGSDAGBOKEN


SAMARBETSPARTNERS

 
















 
WEBBSHOP




Bingolotto_Svenska Skyttesportförbundet

TÄVLINGAR



Postadress:
Svenska Skyttesportförbundet
Box 11016
100 61 Stockholm

Besöksadress:
Skansbrogatan 7
118 60 Stockholm

Kontakt:
Tel: 086996370
E-post: office@skyttesport.s...