Uppdatering 13/6: återstartsstödspengarna är slut och vi hänvisar därmed till andra sökbara potter. Hör av er för att bolla idéer!
För att locka nya medlemmar till er verksamhet eller gamla medlemmar tillbaka till er förening kan ni söka rekryteringspaket. Tanken med rekryteringspaketet är att ni som förening får projektstöd för att kunna arrangera ett antal roliga och utbildande skytte-tillfällen som resulterar i fler medlemmar till er verksamhet. Projektstödet kommer att täcka kostnader för annonsering/marknadsföring, förbrukningsmaterial till aktiviteterna samt fika. Vid det gemensamma fikat har ni möjlighet att presentera er förening, berätta om er verksamhet och erbjuda medlemskap.
För att aktiviteten skall vara långsiktig och hållbar behöver er förening ha en plan på hur ni efter skytte-tillfällena tar vara på de nya/gamla medlemmarna. Ställ er frågan finns det tillräckligt med ledare, träningstider osv.
- Om ni har tänkt genomföra 1-5 tillfällen kan ni söka det lilla rekryteringspaketet för 5 000 kr.
- Om ni har tänkt genomföra 5-10 tillfällen kan ni söka rekryteringspaket mellan för 10 000 kr.
- Om ni har tänkt genomföra fler än 10 tillfällen kan ni söka det stora rekryteringspaketet för 18 000 kr.
När ni som förening väljer det stora rekryteringspaketet har ni möjlighet att arvodera en projektledare för totalt 3 000 kr.
Efter genomfört projekt kommer föreningen att kunna ta del av ett aktivitetsstöd från SvSF. Information gällande aktivitetstödet kommer att skickas till föreningen när projektet blivit godkänt.
Hur görs ansökan?
Ansökan görs via ett formulär i Idrottsmedelmodulen som finns på föreningens sida i IdrottOnline. En medlem med inloggningsuppgifter kan fylla i ansökan, men endast ordförande, kassör eller idrottslyftsansvarig kan skicka in den. Därför måste dessa tre personer vara registrerade i systemet med respektive roll.
Ansökningsperiod: 15 september 2021 till den 31 augusti 2022.
Samtliga ansökningar kommer att besvaras oavsett utfall.
Vad ska ansökan innehålla?
I ansökan beskriver ni projektet, vad bidraget ska användas till samt vad ni förväntar er av projektet.
Vad händer om projektet beviljas medel?
- Bidrag betalas ut till det föreningskonto som står angivet i IdrottOnline och kan aldrig överstiga de faktiska kostnaderna för projektet.
- En skriftlig återrapport görs i IdrottOnline efter projektets slut, dock senast den 31 december 2022.
Vill ni ha hjälp med er ansökan eller har ni andra frågor?
Ring då till vår projektledare för återstartsstödet; Agnes på 0768 402 492 eller maila på