Till alla ansökningar som gjorts behöver det göras en återrapport. I de flesta fallen är det först efter återrapporten som pengarna betalas ut till föreningen, även om föreningen fått beloppet godkänt sedan tidigare.
I följande fil finns en lathund om hur föreningen gör en återrapport i idrottonline.
Vanliga frågor och svar:
- Skiljer sig återrapporten mellan olika typer av bidrag?
Svar: Ja, det skiljer sig något. För stimulansbidraget behöver föreningen enbart fylla i enkäten i idrottonline medans för "större utvecklingsinsatser" krävs en mer omfattande återrapport.
- Hur lång tid tar det för pengarna att hamna på föreningens konto?
Svar: Efter att återrapporten blivit godkänd tar det mellan 2-7 dagar innan pengarna sitter på föreningen konto.
- Vår förening fick pengarna utbetalda i förskott, behöver vi återrapportera?
Svar: Ja, föreningen behöver göra en återrapport.
- När behöver återrapporten senast vara gjort?
Svar: Senast 31 december 2022. Vi önskar dock att ni återrapporterar så fort ni är klara med projektet.
- Kostnaderna stämmer inte med vår uppskattade budget i ansökan, vad händer då?
Svar: Att omfördela posterna något i budgeten är okej. Skriv i återrapporten vilka förändringara som skett.
- Vi fick en lägre kostnad än beloppet vi sökt, kan vi ändå få hela bidraget?
Svar: Nej, föreningen kan enbart få pengar för de faktiska kostnaderna som aktiviteten/projektet haft.
- Vad räknas som godkänd redovisning av en kostnad?
Svar: Ett kvitto på köpet alternativt faktura och kontoutdrag. Det behöver inte skickas in i orginal, utan scanna in eller ta kort med mobilen och ladda upp i återrapporten så duger det fint!
- Vid andra frågor eller funderingar, kontakta kansliet på telefonnummer 08 699 63 70 eller