Uppdatering 13/6: återstartsstödspengarna är slut och vi hänvisar därmed till andra sökbara potter. Hör av er för att bolla idéer!
Om er förening har en önskan och en idé om att starta ett projekt för att rekrytera/åter rekrytera/behålla medlemmar har ni möjlighet att söka projektstöd från våra fria projekt. Ni har kanske funderat på att bjuda in en specifik grupp eller erbjuda träning inom en annan gren, för att bredda er verksamhet.
Observera att det INTE går att ansöka om stöd för anläggningsinvesteringar via återstartstödet. Om ni funderar på att söka stöd för investringar i er anläggning kan ni hitta mer information här
Hur görs ansökan?
Ansökan görs via ett formulär i Idrottsmedelmodulen som finns på föreningens sida i IdrottOnline. En medlem med inloggningsuppgifter kan fylla i ansökan, men endast ordförande, kassör eller idrottslyftsansvarig kan skicka in den. Därför måste dessa tre personer vara registrerade i systemet med respektive roll.
Ansökningsperiod: 15 september 2021 till den 31 augusti 2022.
Samtliga ansökningar kommer att besvaras oavsett utfall.
Vad ska ansökan innehålla?
I ansökan beskriver ni projektet, vad bidraget ska användas till samt vad ni förväntar er av projektet.
Vad händer om projektet beviljas medel?
- Bidrag betalas ut till det föreningskonto som står angivet i IdrottOnline och kan aldrig överstiga de faktiska kostnaderna för projektet.
- En skriftlig återrapport görs i IdrottOnline efter projektets slut, dock senast den 31 december 2022.
Vill ni ha hjälp med er ansökan eller har ni andra frågor?
Ring då till vår projektledare för återstartsstödet; Agnes på 0768 402 492 eller maila på