Jag ska logga in för första gången men systemet säger att jag som användare inte finns. Vad gör jag?
Förklaring: Får du meddelande att du som användare inte finns kan det bero på att du försöker logga in med en annan mailadress än den som finns registrerad på dig i föreningens medlemsregister i IdrottOnline, eller att ingen mailadress finns registrerad på dig där. Systemen är sammankopplade för att tävlingskalendern ska veta att du är du, och därför krävs det att man har en mailadress inlagd i IdrottOnline. Det är den mailadressen du måste använda för att skapa ett inlogg i tävlingskalendern. Det är nämligen dit ett automatiskt mail för att skapa lösenord skickas.
För att komma vidare: Har du en annan mailadress? Testa att skapa användare med den. Det kan vara den som är inlagd i föreningens medlemsregister.
Fungerar det fortfarande inte, kontakta din förenings huvudadministratör och be dem uppdatera medlemsregistret med din aktuella mailadress. När de har gjort det och det gått en timme, testa att logga in i kalendern nu.
Vi som förbund kan inte ändra i föreningens medlemsregister, så du måste gå via föreningen för att uppdatera din mailadress.